søndag 31. mai 2015

Forsinka innlegg

Det har gått litt trått her i det siste, og det kommer til å gå litt trått her i tida som kommer. I mai har tida nemlig hovedsaklig vært fordelt mellom siste innspurten på masteroppgava, forberedelse til muntlig eksamen i det samme, et herlig avbrekk fra alt sammen og sjukdom - som fortsatt står på og gjør at de svarte små dingsene på skjermen danser mer enn de står stille, og skaper minst like mange skrivefeil hos meg som hos en tysk elektriker eller en kysk eklektiker eller hva det nå heter. Så mens alle andre kan kose seg på litteraturfestivaler og sånt, griller, går i bursdager, drar på hytta, rusler i skogen eller rett og slett bare ligger og soler seg, ligger jeg inne og svetter i en uvelkommen, uønska og ufordragelig feberrus. Så mye av juni som trengs må derfor gå med til å bli ordentlig bra igjen, og deretter få tatt den hersens eksamenen. Etter det blir det feiring, og ferie!

Men det betyr at det blir noen forsinka innlegg i tida framover. Først og fremst gjelder det bokhyllelesinga. Jeg er fortsatt ikke i mål med egen bok, det er ikke så greit å lese når øya går i kryss, og har heller ikke fått så mange tilbakemeldinger fra dere andre. Elida er den eneste jeg har registrert så langt, men radaren har heller ikke vært helt på, så om du har lest ut russeren din, er det bare å legge igjen ei lenke. Det kommer til å ta lenger tid enn vanlig, men det blir registrert. Samleinnlegg kommer også, men jeg tør ikke si når. Neste runde er uansett ikke før 22. juni, så det er fortsatt tid for de av oss som henger etter, eller som må gjøre opp med en usedvanlig tjukk russer. 

Andre lesesirkler og leseprosjekter i juni, kosebøker og yndlingsforfattere eller ei, vil bli skadelidende av samme årsak. Inntil huet henger på rett plass, er det ikke greit å få lest noe som helst. Og før den eksamenen er tatt, skal jeg ikke love bort lesetid til noen, verken til kjent eller ukjent forfatter, god eller dårlig bok. Gogol må derfor snurpe sammen fortellinga ei stund til, slik at jeg blir i form til å vende tilbake til Tsjitsjikov og de døde sjelene.

Ønsker dere alle glade soldager - uten feber!

4 kommentarer:

  1. Så kjedeleg at du har blitt sjuk når det absolutt ikkje passer - masse god betring!

    Eg har vore litt usikker på om du hadde sett kommentaren min om lenke, så det var flott at du ga tilbakemelding om det (eg har nå og sett kommentaren under min kommentar).

    Igjen - masse god betring!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Elida! Det er kjipt, men jeg kommer meg, heldigvis. Tar bare litt tid. Flott at du er i rute med lesesirkelbøkene!

      Slett
  2. Oj, oj, hørtes ikke godt ut!
    Jeg er også forsinka, men det kommer en liten omtale.
    Goood bedring!
    Trudelutt

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det er ikke godt, nei. Men det ordner seg til slutt. Bra vi er flere om å være forsinka!

      Slett