torsdag 5. januar 2017

Bokhyllelesing 9: Julebøker

Siste runde av Bokhyllelesing 2016 gikk rolig for seg, og var en svært uformell affære for de få som deltok. Derfor blir ikke dette et langt innlegg der ymse leseopplysninger og innlegg etterspørres, men kun ei kort oppsummering. Temaet var å lese ei julebok mellom 19. og 31. desember 2016, og definisjonen var vid: Ei bok som handler om jul, ei kalenderbok eller ei bok du har fått til jul. Slik kunne alle som ville lese velge og vrake i gamle og nye bøker etter eget ønske.

Nå håper jeg de aller fleste er kommet i mål. Dere som var påmeldt, men som verken har gitt beskjed, lest ferdig og/eller skrevet om boka dere skulle lese, er tatt ut av oversikta (men dere er fortsatt å finne på samlesida). Når dere får lest og skrevet, er det bare å si ifra i kommentarfeltet under, så vil jeg legge dere til på lista. Hvis du ikke får lest det du skulle likevel, er det også fint om du sier ifra. Om det er noen som oppdager feil her, med titler, forfattere, lenker eller noe annet, så legg gjerne igjen et ord om saken.

Slik gikk det med julebøkene:
Hedda leste Julehelg av Amalie Skram
Berit leste Letters from Father Christmas av J. R. R. Tolkien og Baillie Tolkien
Ida leste A Christmas Carol av Charles Dickens

Til dere øvrige: Om dere har lest og sniki ut et innlegg om ei julebok helt uten at jeg har plukka det opp, si ifra! Blei boka borte mellom surkål og ribbe, har dere min fulle forståelse. Jeg håper alle koste seg masse med jul, romjul og nyttår, julebøker eller ei!

For kort tid sia stilte jeg noen spørsmål om lesesirkelens framtid i dette innlegget. Jeg har konsultert litt med Bjørg, bokhyllelesingas opphavskvinne, og gått en del fram og tilbake de siste dagene. Tusen takk for mange flotte innspill - dere er en super gjeng! Og entusiasmen deres, farga av nyttårsoptimisme eller ikke, gjør meg helt sikker på at det blir ei ny runde! Alt som har med Bokhyllelesing 2017 å gjøre, vil snart foreligge, både i et innlegg og under en egen fane. Jeg kan røpe såpass at jeg, etter råd fra dere, går bort ifra leseuker og heller fokuserer på lesemåneder. Og som vanlig skal årets første utfordring gå i farger. Hvilken farge det blir, vil jeg snart komme tilbake til.

Jeg har også gjort klar ei bokpakke som skal sendes ut til en heldig vinner, og denne trekkes på lørdag.

Fortsatt god leseuke!

6 kommentarer:

  1. God leseuke til deg også! Jeg vil gjerne være med på Bokhyllelesing 2017 utgaven ^^,

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du vil være med! Velkommen skal du være. Mer informasjon kommer snart.

      Slett
  2. Min julebok ble aldri ferdiglest. Har absolutt tenkt å lese fra bokhyllen i 2017 og vil prøve å være med på en del av utfordringene dine:-) godt nytt leseår til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt nytt leseår til deg også! Veldig koselig at du har lyst til å være med i lesesirkelen:) Mer informasjon kommer snart!

      Slett
  3. Så bra at bokhyllelesing fortsetter!

    Jeg leste A Christmas Carol av Dickens, men litt tidligere enn den avsatte uka. Har skrevet om den her: https://teabooksandgilmoregirls.blogspot.no/2016/12/luke-18-christmas-carol.html :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for lenke! Nå rakk du akkurat å bli en del av statistikken:) Håper du er med videre!

      Slett