lørdag 19. juli 2014

Lesebrett

Ja, dere, endelig har jeg fått meg lesebrett, jeg også! Og det funker som en drøm til det aller meste, det er allerede blitt prøvd ut til både pensumlesing, lesing av skjønnlitteratur og under bruk av oppskrifter i kokebøker. Det er svært hendig, det må jeg innrømme, men også overraskende stødig og stabilt. Jeg finner greit fram der jeg skal, og sidene holder seg på plass. Svært praktisk! Og det beste av alt er at jeg bare vipper det opp når det trengs, og folder det sammen igjen etterpå - med eller uten boka. Bare se her:

Her har vi en demonstrasjon av et ferdig oppslått lesebrett med bok. Legg spesielt merke til den enkle men funksjonelle og nødvendige detaljen i front av bildet, der to passelig smale og dreibare trestykker holder boka i et fast grep på korrekt side. Ypperlig under matlaging og ved studiearbeid.

Dette bildet viser lesebrettet i all sin prakt - helt uten bok. En enkel, men solid stålkonstruksjon, elegant plassert bak brettflaten, holder det hele på plass, og denne skjules fint under bruk. Observer gjerne den trinndelte innstillinga i høy, middels og lav, noe som gjør lesebrettet svært anvendelig. Det kan like gjerne brukes på kjøkkenbenken som på arbeidsrommet som på soverommet - og er flott for deg som liker å lese oppreist i senga og samtidig holde en kopp te eller lignende. Med lesebrettet har du frie hender.
Her ser vi hvor lite, flatt og nett lesebrettet blir når det legges sammen - det er faktisk kun litt mer enn en centimeter høyt, og har ellers en hendig størrelse som tilsvarer et litt stort A4-format. Bruk gjerne den medfølgende plastmappen for å holde lesebrettet støv- og fuktfritt slik at det holder seg pent lenger. Lesebrettet kan legges eller settes i en hvilken som helst bokhylle, slik at du har det rett i nærheten når du skal lese. Tørkes av med fuktig klut ved behov.

Bildene er henta fra thatcompanycalledif.com.

4 kommentarer:

  1. Hehe.
    Dette så da virkelig hendig ut, og jeg føler sterkt at jeg også vil ha
    , selv om jeg har en mistanke om at dette er ekvivalenten av jenta som ville ha en liten hund og gråter hele natta fordi hun pakket opp kosedalamatiner på julaften.

    SvarSlett
    Svar
    1. Neida, det er ikke sånn ment. Sånne ordentlige lesebrett er ikke noe for meg, i alle fall ikke i nær framtid. Er nok litt gammeldags der, og derfor funker denne typen helt utmerket!

      Slett