tirsdag 1. juni 2010

Sommerplaner

Endelig ferdig med eksamen! Endelig ferie! Det er herlig. Nå skal jeg bare kose meg! Sjøl om det har vært mye lesing, arbeid og oppgaver nå de siste månedene, med nordisk litteraturhistorie og norrøne tekster, tror jeg ikke at jeg kommer til å savne pensumlitteraturen noe særlig. Jeg har nemlig mer enn nok å ta av i bokhylla!

Jeg har noen planer for sommeren, som stort sett involverer bøker, lesing og skriving. Jeg vil lese - masse! Det finnes ingen bedre måte å slappe av på enn å lese. Samtidig er ofte det å lese for meg en inngang til nye tanker og ideer, og ikke minst, nye perspektiver. Og det liker jeg. Bøkene ligger allerede klare i hylla, og det ser ut som om det blir "lett blanding". Her er noen eksempler på forfattere jeg ønsker å lese i sommer: Ian McEwan, Karen Blixen, Torborg Nedreaas, Joseph O'Connor, Rose Tremain, Per Petterson, Kate Moses, Alf Prøysen, Gerd Brantenberg, Arne Garborg. Målet er å klare et sted mellom tolv og femten titler før skolen begynner igjen i slutten av august. Ikke ekstremt mye, kanskje, men så er mange av bøkene vel så gode som drapsvåpen som lesestoff. Så jeg får vel bare henge i...

2 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj - så tunge? At de kan drepa ein mann?
    Eller at dei er so turre at dei drep ei tørstande kvinne? Eller meir i retning, drep meg Herre Konge, men ikkje med graut!
    God sommerles!
    Mam

    SvarSlett
  2. Nei, helst ikkje med graut. Og eg vil helst ikkje ha noko graut i boka heller.

    SvarSlett